Przejdź do głównej zawartości

Angularowy odlot, czyli Angular2Space


Kilka miesięcy temu uczestniczyłem w 2-dniowych warsztatach Angular2Space. Podczas tych warsztatów kształcono nas jak wykorzystywać Angulara w tworzeniu nowoczesnych aplikacji internetowych.

Angular to TypeScriptowy open-sourcowy Framework stworzony przez firmę Google. W porównaniu do AngularaJS, Angular został całkowicie od nowa napisany, co pozytywnie wpłynęło na jego wydajność. Obecnie najnowszą wersją jest Angular4 i ta wersja była przedmiotem szkolenia.

Uczestniczyłem w wersji spotkania 2 dniowego - Angular Pro. Jest jeszcze wariant Angular Full (3 dniowe szkolenie), które jest rozszerzone o tematy związane z testowaniem i bezpieczeństwem w aplikacjach Angularowych. Uczestnicy tych szkoleń powinni posiadać praktyczną znajomość JavaScript’u i HTML. Dodatkowo każdy kursant musi posiadać komputer z zainstalowanym Node.JS, przeglądarką internetową, edytorem kodu źródłowego i kartą sieciową (co jest standardem we współczesnych laptopach). Nie ma narzuconego, z jakiego oprogramowania korzystamy – można uczestniczyć w tym szkoleniu z zarówno zainstalowanym Linux’em, Windowsem jak i OS X’em. Programista ma pełną dowolność i może korzystać z oprogramowania, w którym pracuje codziennie i czuje się w nim jak „ryba w wodzie”. Ja w czasie szkolenia korzystałem z laptopa Lenovo z zainstalowanym Windowsem i Visual Studio Code, które się idealnie sprawdziło, dzięki swojej lekkości prostocie i szybkości. 

Podczas szkolenia omawiano wszystkie najważniejsze aspekty tworzenia aplikacji internetowych w technologii Angular. Nauczyłem się między innymi:
·         Podstaw JavaScript we wersji ES6 i TypeScript’u
·         Tworzenia, zarządzania i publikowania aplikacji przy pomocy Angular CLI
·         Tworzenia elementów aplikacji (komponenty, widoki, pipe’y i dyrektywy)
·         Formularze wraz z walidacją
·         Routing w Angularze

Większość czasu zajmuje pisanie kodu, i to nie jest tak, że piszemy kolejne aplikacje HelloWorld ToDo itp. Zadania, które wykonujemy podczas warsztatów są nietuzinkowe. Organizator szkolenia proponuje nam wytwarzanie panelu do zarządzania gwiezdną flotą. Jest to coś ciekawego i nietypowego (taka gratka szczególnie dla fanów science fantasy lub science fiction), kiedy musimy stworzyć salę odpraw dla pilotów, hangar statków kosmicznych itp. Poza zadaniami praktycznymi było trochę teorii, ale ona została ograniczona do niezbędnego minimum. Atmosfera na szkoleniu jest wyśmienita głownie dzięki trenerowi – Tomaszowi Borowskiemu. Tomek jest doświadczonym programistą Frontendu i posiada rozległą wiedzę, a co najważniejsze potrafi ją przekazać w prosty i przystępny sposób.

Przed moim uczestnictwem w kursie zajmowałem się głównie wytwarzaniem aplikacji przy pomocy AngularJS. Moja wiedza na temat Angular4 była bardzo nikła (wiedziałem że jest coś takiego jak Angular4 i raz przerobiłem oficjalny tutorial dla wersji Angular2). Dzięki aktywnemu uczestniczeniu w warsztatach zdobyłem wiedzę, dzięki której mogłem zacząć pisać nowe projekty w Angularz4.

Materiały, które dostaje uczestnik kursu są na bardzo wysokim poziomie merytorycznym. Dostęp do platformy po zakończeniu kursu jest nadal możliwy. Dodatkowo materiały można wygenerować do pliku PDF, aby mieć do nich dostęp offline.


Mogę z czystym sumieniem polecić te warsztaty – naprawdę warto.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Wymiana dysku w Macbook Air 13 2017 na m2

Jestem wielkim miłośnikiem komputerów Apple. Uważam, że są one bardzo dobrze wykonane i przemyślane. Posiadam Macbooka Air 13 z 2017 roku (Model A1466) i jestem z niego bardzo zadowolony. Jedynym jego mankamentem jest zbyt mała pojemność dysku . Wersja laptopa, którą posiadam była wyposażona w dysk o pojemności 128 GB. Dla programisty .NET to stanowczo za mało! Ta pojemność starcza jedynie na zainstalowanie niezbędnych narzędzi programistycznych i stworzenie maszyny wirtualnej.  A gdzie miejsce na inne dane?  Zakup dysku pasującego do tego komputera o pojemności 512 GB to koszt ponad 2500zł. Nie warto narażać się na aż tak wysokie koszty - można to zrobić taniej.  Wystarczy kupić adapter ze złącza Apple (12pin-16pin) na złącze m2 i kompatybilny dysk na m2. W sumie wydamy nie więcej jak 500zł, czyli 5 razy mniej jak w przypadku zakupu dysku przeznaczonego do Macbooka, a efekt będzie taki sam. Samą przejściówkę zamówiłem z  aliexpress  za jedyne 30zł. Po przeanali

Virago 535, przedni gar nie pali tak jak trzeba

Ten wpis będzie mniej komputerowy, a bardziej hobbystyczno - mechaniczny. Tak jak wspominałem w zakładce O mnie, moim oczkiem w głowie jest mój wiekowy 22-letni motocykl Yamaha Virago 535. Jest to motor, który idealnie spełnia wymogi prawa jazdy kategorii A2. Nie jest wyposażony we żadne wtryski ani komputery pokładowe, jest to najbardziej klasyczne rozwiązanie z gaźnikiem i dźwignią ssania. Pod koniec zeszłego sezony miałem problem z przednim cylindrem. Virago 535 ma silnik w kształcie litery V i posiada dwa cylindry, które potocznie nazywamy garami. Mój motocykl z trudem odpalał i po rozgrzaniu silnika okazywało się często że przedni cylinder jest zimny – nie działa. Doraźnie pomogło wymiana świec i wizyta u miejscowego mechanika, który zapewniał ze wyregulował gaźniki i coś tam jeszcze zrobił i na pewno wszystko będzie działać jak należy. Ponieważ był to już późny październik  i dni były coraz chłodniejsze  nie miałem szansy w pełni przetestować czy wszystko działa jak trze

Praca Licencjacka: Implementacja gry komputerowej gatunku Hack’n Slash w oparciu o silnik Unity3D

Tytuł tematu mojej pracy licencjackiej to  Implementacja gry komputerowej gatunku  Hack’n Slash w oparciu o silnik Unity3D. Celem pracy jest implementacja gry komputerowej w oparciu o istniejący silnik Unity.  Gra Samurai jest gatunku Hack'n Slash. W grze wcielamy się w samuraja, który ma za zadanie pokonanie przeciwników. Do dyspozycji mamy podstawowy atak mieczem. Wraz z ilością pokonanych przeciwników siła i żywotność na naszego bohatera zwiększa się. Dodatkowo, w pracy opisano problematykę tworzenia gier komputerowych, początki przemysłu gier komputerowym, rynek gier komputerowych i najpopularniejsze obecnie silniki gier. Skupiono się głównie na opisaniu silnika Unity i zestawu narzędzi, które on oferuje. Został też dokładnie opisany sposób powstania gry Samurai - wszystkie funkcje i świat gry.   Jeżeli ktoś był by zainteresowany przeczytaniem mojej pracy dyplomowej to jest ona dostępna w czytelniach biblioteki SGGW.